למה הדליקו בשילה נרות חנוכה על הכביש

    דוד קורצווייל | צילום: סוכנות תצפית No Comments on למה הדליקו בשילה נרות חנוכה על הכביש
    16:55
    15.05.24
    קובי פינקלר No Comments on האב השכול התעקש לחזור לחטיבה ונלחם בעזה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאה איש הפגינו והדליקו במוצ"ש נרות חנוכה בכניסה לכפר אל מועייר על ציר אלון בין כוכב השחר לגוש שילה ולבקעת הירדן, במחאה על התגברות הטרור
    ואוזלת היד של מערכת הבטחון. הסיבה: בזמן האחרון ישנה התגברות משמעותית של זריקות אבנים, בקת"בים ומטעני דמה.

    רבה של שילה הרב אלחנן בן נון אמר לנוכחים: "אם חלילה, המציאות של זריקות האבנים תמשיך אנחנו נתמיד ונפגין, גם הרבנים של ישובי האזור מפני שזהו פיקוח נפש".

    התושבים דרשו להחזיר את העמדה שהוסרה למקומה ולשנות את הוראות הפתיחה באש כנגד הפורעים הערבים. על השלטים כתבו התושבים: אבן הורגת, דם יהודי אינו הפקר, די להפקרות, זכויות חיים ליהודים.

    לסוכנות תצפית נמסר כי במהלך ההפגנה הגיעו למקום גם כמה שוטרי המפלג החדש של ימ"ר ש"י לפשיעה לאומנית. לדברי תושבים, השןטרים ניסו לעורר פרובוקציה והסיעו רכב עם ל.ז פלסטיני מסוג מרצדס ארוכה, הלוך וחזור בסמןך למפגינים כאשר שוטרי יס"מ עומדים דרוכים בקרבת מקום עם תרסיסי גז מדמיע שלוף במוכנות לעצור במידה ומישהו מהציבור יזרוק אבנים, אך ההפגנה עברה ללא עימותים וללא עצורים תוך שהאנשים צעקו מהקהל לעבר השוטרים שאילו הייתה כזו נחישות לעצור זורקי אבנים מצד הערבים, התושבים היו יכולים לנסוע בשלום ללא צורך בהפגנה.

    עם פיזור ההפגנה, הגיע כוח מג"ב לקבוצת מפגינים שעמדה בסמוך למקום ההפגנה והחל לפזר את המפגינים בטענת "שטח צבאי סגור". כאשר ביקשו לראות את הצו הכוח טען שזהו "שטח צבאי סגור בעל פה", אחד הנוכחים במקום עוכב על ידי הכוח, וכאשר צלם סוכנות תצפית ניסה לתעד עוכב גם הוא בטענה שהצילום אסור. לאחר זמן קצר שוחררו המעוכבים לאחר שהכוח הבין שהם מצולמים וללא סיבה מספקת למעצר או עיכוב.

    תמונה2

    תמונה3

    תמונה6

    תמונה7



    0 תגובות